BThemes

marți, 15 martie 2011

36 de branduri internaţionale anunţă că intră pe piaţa românească în 2011

Posted by Dominiq Bitza On 3/15/2011 12:16:00 p.m. No comments

    Mitul românilor pasionaţi de modă a depăşit graniţele ţării. Astfel, în plină criză, Bucureştiul a devenit ţinta a numeroase branduri de fashion din lumea întreagă.

    Numai în cursul acestei luni trei retaileri spun că vor deschide primele lor magazine în România. Cel mai recent anunţ vine din partea Eponge Fashion Paris. Compania va inaugura marţi o unitate, situată în centrul comercial Cocor, din Capitală, unde va vinde românilor îmbrăcăminte, genţi, încălţăminte şi pălării. Tot la începutul lui martie retailerul italian de accesorii vestimentare Calzedonia a intrat pe piaţa locală cu un prim magazin pe bulevardul Magheru.
La finele acestei luni, pe 25 martie, şi gigantul H&M deschide porţile primei sale unităţi româneşti, în mallul bucureştean Afi Palace Cotroceni. Până în vară, hainele brandului suedez vor putea fi cumpărate din alte patru magazine bucureştene şi din unul din Braşov, potrivit datelor companiei.
Alte 36 de branduri internaţionale şi-au manifestat interesul pentru extinderea afacerilor în România, chiar din cursul acestui an. "Interesul pentru expansiune în 2011 se bazează pe următoarea premisă: economia îşi va relua creşterea, iar comercianţii doresc achiziţionarea sau închirierea de locaţii prime, care să le asigure cote de piaţă în creştere", se arată într-un studiu al companiei de consultanţă CB Richard Ellis.


    Peste 60% dintre noii comercianţi pariază pe haine


Alte 36 de branduri internaţionale şi-au manifestat interesul pentru extinderea afacerilor în România, chiar din cursul acestui an. "Interesul pentru expansiune în 2011 se bazează pe următoarea premisă: economia îşi va relua creşterea, iar comercianţii doresc achiziţionarea sau închirierea de locaţii prime, care să le asigure cote de piaţă în creştere", se arată într-un studiu al companiei de consultanţă CB Richard Ellis.
Segmentul de fashion este cel care a atras şi continuă să atragă cei mai mulţi noi comercianţi. O analiză a pieţei pe ultimele 18 luni arată că dintre cele 30 de mărci care au venit în România în acest interval, 61% activează în sectorul comerţului cu haine şi accesorii vestimentare, iar 19% în segmentul de baruri şi restaurante, potrivit sursei citate.


"Cererea vine în special din partea brandurilor internaţionale de tip mass-market din domeniul vestimentar şi alimentar care vor să îşi minimizeze costurile şi să beneficieze de avantajele stimulentelor oferite acum de proprietari", se precizează şi într-un raport al companiei de consultanţă Cushman&Wakefield.


    Burberry ţinteşte piaţa locală
    Apetitul pentru modă al românilor a fost remarcat şi de alte nume mari ale comerţului de profil. O franciză a celor de la Burberry se va număra şi ea printre nou veniţii acestui an. Subway sau Leroy Merlin sunt alte branduri a căror venire iminentă pe piaţa locală a fost vehiculată în presă. Şi 2010 a fost un moment considerat propice de multe branduri de modă pentru a-şi face debutul românesc. Emporio Armani, Gucci, Coccinelle, Gerard Darel, Moschino, Back Werk, Pure Fitness, M.A.C, Brioche Doree, Camaieu, SIX sunt doar câteva dintre acestea.
Cu toţii au de unde alege unde să îşi deshidă magazinele. Stocul de spaţii comerciale moderne va creşte anul acesta cu 224.000 de metri pătraţi, însă numai 30% din această suprafaţă închiriabilă va fi livrată în Capitală, potrivit reprezentanţilor CBRE.
La sfârşitul anului trecut stocul modern de centre comerciale din România totaliza 2,2 milioane de metri pătraţi, aflaţi în 44 de centre comerciale tradiţionale şi 46 de parcuri de retail.




    Românii, printre codaşii Europei la la bugetele destinate consumului
Regiunile din jurul unor oraşe precum Piteşti, Timişoara sau Bucureşti sunt pe lista "punctelor fierbinţi" ale Europei Centrale şi de Est în ceea ce priveşte avansul, pe termen lung, al vânzărilor retailerilor. Acestea vor creşte cu circa 60% în regiunile menţionate, conform unei prognoze pentru perioada 2010-2020, realizată de Oxford Economics şi compania de consultanţă imobiliară, King Sturge. Tot majorări impresionante ale vânzărilor, de 50%, vor fi consemnate şi în zonele din proximitatea Iaşiului, Clujului şi Braşovului.
    Statisticile arată că de-a lungul lui 2009 un român a lăsat, în medie, în magazine echivalentul a 1.058 de euro. Astfel, chiar şi în condiţiile unui avans de 60% a sumelor pe care le va cheltui, consumatorul autohton nu va reuşi nici peste un deceniu să egaleze nivelul consemnat anul trecut în state precum Ungaria sau Cehia. Singurii pe care îi surclasăm în topul banilor destinaţi consumului sunt bulgarii. În 2009, un vecin de peste Dunăre cheltuia în medie numai 764 de euro, de peste zece ori mai puţin decât un norvegian sau un elveţian.

0 comments:

Trimiteți un comentariu